Ik had al eens aan de deskundigen van de BMW RT Forum gevraagd hoe dat op te lossen. Na uitgebreide feedback heb ik besloten om de koeler naar beneden te verplaatsen. Na het zien van de oliekoeler van de R1200R heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik op onderdelenjacht gegaan. Op eBay stond een tweedehands R1200R koeler + slangen te koop.
R1200R koeler + slangen |
Kap R1200R (links, met uitsparing voor de koeler) en R1200RT |
Oliekoeler bevestigingsbeugel |
Gemonteerd ziet het er dan zo uit:
Vervang de bestaande olieleidingen voor die van R1200R. Je kan gebruik maken van bestaande montage punten op het motorblok.
R1200R olieleiding rechts |
R1200R olieleiding links |
Beugel |
Het past nu allemaal we maar het is niet een geweldig mooie oplossing. In de herfst ga ik de twee bevestigings beugels inkorten zodat de panelen weer op hun originele plek zitten.
Kosten:
- Oliekoeler + slangen (eBay): $258 (EUR235)
- Oliekoeler beugel: EUR23
- Deksel: EUR40
- Lekkere koele lucht: onbetaalbaaar
Maar nu eerst de bergen in! Alle passen in Zwitserland en Oostenrijk zijn open!
UPDATE: Bij de Hornbach zag ik deze beugels liggen:
Verend en met een moer voor de beugel. Precies wat ik nodig heb!
Ik heb de twee bestaande "uithouders" voor de bevestiging van de fairing van de beugel geslepen, de beugel geschuurd en geschilderd en d.m.v. twee van die Hornbach beugels de fairing weer op de originele plaats gemonteerd.
Geheel gemonteerd ziet het er zo uit:
No comments :
Post a Comment